onsdag 23 mars 2011

Det blev onsdag ändå.

Andra dagen med mediciner mot artriten. Steg upp vimsig och yr. Efter morgondosen blev det värre. Skulle jag gå till sovrummet igen? Nej, jag tog fram cykeln ur grannens stall, där den övervintrat. Trots alldeles för lite luft i däcken gav jag mig iväg längs med fälten. Medvind ut ur byn, för en försiktig början. Rätt så kraftig motvind hem. Ännu ligger isen på Hammarsjön men jag hade kunnat svära på att det doftar vår idag. Vändpunkt? Det kan inte vara något annat.

Foto: Vid Hammarsjön i lördags, av A. Nydahl.

5 kommentarer:

MagnusJ sa...

"Om det här är vintern måste våren va på väg" som Ulf Lundell parafraserade Shelley häromsistens.

annannan sa...

Vilken ljuvlig ny profilbild du har! Om någon månad ser Skåne ut så där.

Gabrielle Björnstrand sa...

Ja, det var en fin vinjett, från bokskogens ravin. Det ser ut som Danmark för mig, med det beror ju på att jag är mer "hemma" där än i Skåne.

Inre exil sa...

Ja, just det. En läsare klagade på min "dystra" bild och jag hittade en mapp från Forsakar, där bilderna är tagna i den spröda bokskogsgrönskan. Nere i ravinen trivs jag, egentligen när som helst på året.

ch-se.blogspot.com sa...

En gång för mycket länge sen var jag på picknick i en bokskog vid "Skånes största vattenfall". Där såg ut som på din vackra bild. En bild man blir glad av..