fredag 17 oktober 2014


I dagens tidning publiceras denna dödsannons för vår Tobbe. Rådjuret i annonsen är inte valt av en slump. Just så brukade rådjuren stå under hans äppelträd, och när han satte sig vid rumsfönstret eller gick ut på trappan för att röka tittade de så på honom, orädda, trygga och väl bekanta med honom. 

För er som vill vara med nästa fredag: glöm inte att anmäla er hos begravningsbyrån enligt ovan. Om det finns något att fråga om utöver det så går det bra att skriva en rad till mig på thomas.nydahl@gmail.com


 TACK! 
Drygt hundra personer har skickat e-post med kondoleanser. Till er och bloggkommentatorerna vill jag nu rikta ett varmt tack. Jag tror ni förstår att jag inte klarar att tacka er personligen. All tid går nu till förberedelser och handgripligt, mycket tungt sorgearbete. Jag tänker på den gamla  Elmore James- bluesen The Sky Is Crying, som Peps förskånskade till Himlen gråter. Det gör den idag, rikligt.

Här brukar rådjuren och hjortarna stå och äta av fallfrukten