lördag 18 juni 2016

Nazisten i Kågedalen

Foto: Astrid Nydahl
Åjo, vi känner nog alla Nikanor Teratologen och hans sedan länge mytologiska person och romanskapelser. Äldreomsorgen i Övre Kågedalen inte minst. Hans verkliga namn har man försökt dölja, men det är bra många år sedan det blev offentligt. Niclas Lundkvist heter han.

Mindre känt har väl hans namn på Flashback varit. Nu vet alla som vill veta att det är Ezzelino. Jag är ingen anhängare av Researchgruppens och Expos spionverksamhet riktad mot individer med icke-konforma uppfattningar om mångkulturen och dess välsignelser. Men när det gäller välspridda och propagandistiska texter utifrån en nazistisk och rasideologisk övertygelse blir saken genast en annan. Sådana figurer brukar försöka dölja sin verkliga identitet och jag ser dem därför mer än gärna avklädda och genomlysta.

Och nog satte jag kvällsmackan i halsen när jag igår läste om Lundkvists verksamhet som nazi-ideolog. Jag ska inte ägna mig åt att citera, mer än ett enda, mycket talande stycke ur en av hans trådar på Flashback nedan, annars vill jag bara länka och be er alla läsa hela denna text om saken. Den är också tidstypisk - saken alltså - och man bör dra lärdom av vilken dy människor klafsar runt i. "Vår tid är ras och religion", sa en gång en f.d. upphöjd svensk intellektuell. Han kunde inte ana hur rätt han skulle få. 

Här det talande exemplet:
»Den organiserade judenheten måste besegras om Europa ska kunna leva. Den judiska fräckheten (Chutzpahn) känner inga gränser, den europeiska motståndskraften ska inte heller låta sig begränsas av några som helst hänsyn till judaism och sionism och judiskdominerad internationell finanskapitalism.« (Ur tråden "Judar vill leda det mångkulturella samhället")